Loading
A céges karriersite az egyik legfontosabb felület, amin keresztül a potenciális jelöltek kapcsolatba kerülnek a jövendő munkáltatójukkal. A karrierportál komoly erőforrás lehet a digitális toborzásban, de egy egyszerű lista a megpályázható pozíciókról biztosan nem lesz elég ahhoz, hogy megszólítsd a legjobb szakembereket.
Employer branding
Amikor az álláskeresők böngészni kezdenek a céges weboldalon, egyértelmű brand üzenetekkel kell, hogy találkozzanak. Ha ezek a tartalmak valóban tükrözik a vállalat kultúráját, a cég számára fontos emberi és szakmai értékeket, akkor azok a munkavállalók lelkesednek majd a pozíciók iránt, akik osztják ezeket az értékeket.
Mindezt a következők szerepeltetésével érheted el:
Ha bizonytalan vagy, mit is írhatnál ide, a legjobb, ha megkérdezed a jelenlegi kollégákat, ők mit értékelnek a leginkább a vállalati kultúrában, és mit emelnének ki egy ajánlásnál.
Okos listák és hirdetések
Egy hatékony karrieroldalon egyértelmű, kiemelt helyen kell szerepelniük a megpályázható pozícióknak. A betöltetlen állások kategorizációja lokáció vagy szakterület szerint segít gyorsabban megtalálni az álláskeresőknek a számukra releváns ajánlatokat. Ahhoz azonban, hogy az álláshirdetés valóban felkeltse az érdeklődésüket, úgy kell rájuk gondolni, mint egy marketingeszközre. “Add el” a szövegben a céget, a csapatot és a lehetőséget a közös munkára anélkül, hogy a valótlanságig fényeznéd a lehetőséget. Ha szükséged van ebben segítségre, kreatív szövegírói szolgáltatásunkkal szívesen állunk rendelkezésedre!
Felhasználóbarát interface
A karrieroldal minden eleme a pozitív jelölt-élmény szolgálatában kell, hogy álljon, beleértve a jelentkezés folyamatát és a különböző űrlapokat is. Ha a jelentkezőknek hosszadalmas, többoldalas adatlapokat kell kitölteniük a jelentkezés előtt, még azelőtt elveszíted őket, hogy egyáltalán bekerülnének a talent poolba.
Egy hatékony karriersite nem dolgoztatja meg túlságosan a leendő munkavállalókat, hanem zökkenőmentes jelentkezést, könnyű keresést és egyértelmű navigációt biztosít, hogy az önéletrajzok a lehető legrövidebb idő alatt és a legkevesebb energiabefektetéssel kerülhessenek a HR-re.
SEO
A karrieroldalaknak nemcsak a felhasználók, de a keresőmotorok tetszését is el kell nyerniük, mivel a legtöbb online munkakereső a Google-ből indul állásvadászatra. Hatékony SEO-stratégiával, megfelelően kulcsszavazott tartalommal és egyedi URL-ekkel növelhetjük a site pozícióját a keresőkben, így még több emberhez eljuthatunk az álláslehetőségeinkkel.
Social média integráció
Tedd egyszerűvé a jelöltek számára, hogy megtaláljanak a különböző közösségi média platformokon. Az internet korában az álláskeresők alaposan utána néznek a cég hátterének, miközben megpróbálják kideríteni, hogy milyen lehet ott dolgozni valójában. Ha implementálod a céges Facebook, LinkedIn, Youtube stb. csatornákat a karrieroldalba, azzal egyrészt növeled az átláthatóságot, másrészt hosszabb távon is kapcsolatban maradhatsz a potenciális új kollégákkal, akik így nem maradnak le a vállalatot érintő hírekről és a friss pozíciókról sem.
Optimalizálj mobilra
Ahogy szinte minden egyéb webes interakciónál, úgy az álláskeresésnél is egyre többen böngésznek mobilról. Az általunk fejlesztett és üzemeltetett karriersite-okon, például a Burger King® Magyarország és a Bellozzo oldalain is azt tapasztaljuk, hogy a látogatók több mint 80%-a mobileszközről érkezik az oldalakra. Legyen a karriersite látványos és könnyen kezelhető kisebb képernyőn is, hogy azokat is megszólíthasd, akik például éppen a jelenlegi állásukból hazafelé tartva böngészik a továbblépés lehetőségeit.
Talent pool
Nem biztos, hogy egy érdeklődő rögtön talál az oldalon olyan állást, ami megfelelő a számára. Kihagyott ziccer, ha elengeded őket az oldalról anélkül, hogy a jövőbeli kapcsolatfelvétel lehetőségét biztosítanád a számukra. Biztosíts a karrieroldalon egy általános regisztrációs lehetőséget, ahová az érdeklődők feltölthetik a CV-jüket anélkül, hogy egy konkrét állásra jelentkeznének, így egy-egy frissen nyíló lehetőségnél újra fel lehet velük venni a kapcsolatot.
Jó gyakorlatok
Számos ügyfelünknek terveztünk és fejlesztettünk már karrieroldalt, a Burger King® Magyarországgal például egy nagyobb együttműködés keretein belül dolgoztunk a projekten. A karrierportál kialakításakor természetesen szem előtt tartottuk a UX-szempontokat, ezért a többségében 19-25 éves jelentkezők számára kényelmes és egyszerű jelentkezési folyamatot terveztünk meg, a lehető legkisebb lemorzsolódás érdekében. A weboldalhoz kapcsolódóan egy nagyszabású fotózást is szerveztünk, a karriersite-on pedig ezt a képanyagot használtuk, így a Burger King arculatába tökéletesen illeszkedő, az adminok számára dinamikus pozíciószerkesztési lehetőséget biztosító, jól hirdethető karrieroldalt hoztunk létre.